Webmail Tele2 is onmisbaar in het dagelijks leven
E-mail is een onmisbare communicatie in het dagelijkse leven. Zowel privé als op het werk is het niet meer weg te denken. In het verleden konden email-berichten alleen thuis worden gelezen, via een programma als Outlook. Dankzij webmail van Tele2 kun je nu ook buitenshuis je mail beheren.
Tele2: Vernieuwend en creatief
Tele2 staat bekend als vernieuwend en creatief. Zo introduceerde het in 2006 als eerste provider het ‘alles-in-1-pakket’. Bij dit abonnement ontvang je tegelijkertijd internet, televisie en telefoon. Door de komst van glasvezel verloopt internetten inmiddels razendsnel.
Naar verwachting levert Tele2 in 2016 zelfs een 4G netwerk in heel Nederland. Even snel je Tele2 email bekijken verloopt dan ook simpel en snel. Net als bij providers als Ziggo, Telfort en KPN ontvang je bij Tele2 een email-adres en wachtwoordgegevens zodra je een abonnement afsluit.
Vervolgens kun je via een speciale webmail pagina inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens heb je een eigen inbox, outbox en prullenbak. Daarnaast is er 30 MB aan opslagruimte voor mails.
Manieren om mail te beheren
Al sinds haar oprichting in 1997 verrast Tele2 Nederland met vernieuwingen op het gebied van telecom. Denk aan het al eerder genoemde alles-in-1-pakket en het glasvezelnetwerk, maar ook webmail via een speciale server.
Hierbij worden e-mails op een speciale provider opgeslagen. Er zijn twee manieren waarop je de Tele2 mail kunt beheren. De eerste versie is ‘webbased’, waarbij je via een webbrowser je mails kunt lezen.
De tweede manier is via een email-programma, dat ook nog steeds vaak wordt gebruikt. Als je via een webbrowser inlogt wordt dit HTTPS genoemd of POP3/IMAP. Doorgaans kun je via webbrowsers als Google Chrome en Internet Explorer gemakkelijk naar je Tele2 mail surfen.
Soms kan het gebeuren dat inloggen niet werkt. Kijk voordat je contact opneemt met het team van Tele2 even of de instellingen van je browser kloppen.